دسته‌بندی نشده

Elementor #2881

تفاوت دریل موتور براشلس با موتور معمولی

در محیط‌های صنعتی، کارگاهی و حتی خانه‌ها، دریل یکی از پرکاربردترین ابزار برقی محسوب می‌شود و انجام هرگونه سوراخ‌کاری با استفاده از دریل بسیار ساده‌تر از انجام آن به‌صورت دستی یا با سایر ابزارها است. در سالیان اخیر طراحان و شرکت‌های تولیدکننده ابزارآلات صنعتی دریل‌ها را در دو نوع براشلس و دریل معمولی یا دریل براش تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. اگر شما نیز قصد خرید دریل را دارید؛ اما با ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دریل براشلس و دریل براش آشنا نیستید، پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات تکمیلی و دقیق‌تر، ما را در این مطلب از بلاگ آرتا الکتریک همراهی کنید. دریل براشلس چیست؟ دریل براشلس نسل جدیدی از دریل‌هاست که در موتور آن به‌جای استفاده از زغال یا جاروبک، از آهن‌ربا استفاده شده است. در این ساختار جدید، انرژی الکتریکی توسط جریان مستقیم، وارد دستگاه شده و بدون واسطه به سیم‌پیچ‌ها منتقل و انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. این سیستم جدید، نسبت به دریل‌های براش بهره‌وری بیشتری دارد. ازاین‌رو، دریل‌های براشلس به شکل ویژه‌ای مورد توجه کاربران قرار گرفته است. یکی از مزایای مهم دریل براشلس نسبت به دریل‌های معمولی گشتاور بالاتر است و کاربر می‌تواند در مدت‌زمان کوتاه‌تر، عملکرد بهتری را تجربه نماید. دریل براشلس چگونه کار می‌کند؟ مانند تمامی موتورهای الکتریکی، موتور دریل براشلس نیز با استفاده از انرژی الکتریکی کار می‌کند و باتوجه‌به کارایی دریل، انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. همان‌طور که از نام این دستگاه پیداست، در موتور دریل براشلس از برس یا زغال استفاده نشده است. برخلاف دریل‌های معمولی که سیم‌پیچی‌هایشان بر روی روتور قرار دارد، در این نوع دریل، سیم‌پیچی‌ها بر روی استاتور قرار می‌گیرند. در این سبک از طراحی، آهن‌رباهایی که بر روی روتور قرار گرفته‌اند، به شکل مستقیم انرژی مورد نیاز خود را از جریان الکتریکی مستقیم (AC) دریافت می‌کنند و روتور که داخل استاتور قرار گرفته است را می‌چرخانند. این شیوه کارکرد باعث شده نیازی به استفاده از برس در طراحی موتور دریل‌های براشلس وجود نداشته باشد. در موتور دریل‌های براشلس برای ایجاد میدان مغناطیسی که سبب چرخش موتور می‌شود، از یک کنترل‌کننده استفاده شده است. این کنترل‌کننده که گاهی‌اوقات به آن تقویت‌کننده نیز می‌گویند، توسط یک قطعه الکترونیکی دیگر به نام رمزگذار نوری فعال می‌شود. علاوه بر موارد فوق، سه فاز کویل محرک و یک سنسور موقعیت نیز درون موتور این دستگاه تعبیه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *